Las cataratas del Iguazu

Tjena!
Nu var det ett tag sen igen..och mycket har hänt. Jag var i norra argentina förra veckan, och det var helt underbart! först åkte vi till Salta, en jättefin men liten stad, där vi kollade på fina saker och gick nerför ett extremt högt berg..det var sjukt jobbigt, alla var helt skakis i bena efter det..:)
Sen åkte vi till jujuy och det var så fint!! berg med massa olika färger och så var vi uppe i en stad som låg 3000 km över havet, så det var svårt att andas lite så...och så berättade dem att Argentinas nationella fotbollslag hade åkt dit, och de hade slagit dem i fotboll för att fotbollskillarna inte var vana vid höjden haha.
Och sen. LAS CATARATAS DE IGUAZU. ni förstår inte hur vackert det är. så underbart, fantastiskt vackerty så man blir heeelt mållös. Canadas Niagara falls har ingen chans mot dessa fallen. Åh. Jag är så kär så ni förstår inte. Så fint. Och på tal om att tycka om saker, så tänkte jag meddela er om att jag typ har hittat en väldigt fin pojke här haha..vi kan lämna det där så länge, det kanske kommer mer information senare..:)
Nu är Jenny här (min älskade storasyster) och vi har det mysigt. Vi har varit på skolan och lärt känna mina vänner, och på la feria och åkt en city tour, kollat på solsidan en massa och haft det väldigt trevligt, var en sväng på en "rockkonsert" på skolan, och allmänt bäst är vi...!! Yay. Vädigt roligt, var enda gång vi säger att vi är systrar är det ingen som tror oss...de ba, a jo tjena kul skämt...hahaha. Men sånt är livet.
Bilder från resan till Peru, Buenos Aires och Norr Argentina finns uppe på facebook...ja, jag är lat och tänker inte kägga upp nåt här. tror jag. vi får väl se.
Imorgon så är det Argentinas nationaldag, så det är flaggor ÖVERALLT i hela stan, räknade idag och fick det till 212 bara i centrum...haha. Älskart. Älskar Argentina. Vill inte riktigt åka hem, men det är fortfarande 2 månader kvar ungefär. Så det blir som det blir. Det är inte sista gången jag åker hit iaf. Min nya favoritstad. Cordoba te quiero tanto. Och spanskan går bra...haha. Äsch nu får det väl räcka..
Pusssar, totto

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0