Sånt é livet

3 veckor..om 3 veckor och en dag åker jag hem. Och det är från  Buenos Aries. Jag lämnar Cordoba om 19 dagar. hjälp vad jag kommer gråta, jag gråter ju för guds skull redan! Jag håller på med att fixa med saker till vänner, små fina minnen eller så, för jag har inte så mycket annat att göra nu när de har prov. Och jag har slutat plugga till proven, jag går hellre ut och ser Cordoba än att sitta hemma och plugga. så så får det bli. Men jag tror att min dator kan ha ätit dålig mat och fått en virussläng, men jag vet inte, just nu funkar den fint...jag får väl fixa det när jag kommer hem:) eller inte jag, men nån annan, typ pappa? (a)
Juan fyllde 18 i fredags, och de har den ovanliga vanan att klippa av halva håret på födelsedagsbarnet, och det gjorde dem. bokstavligt talat havla..men det blev okej, men jag tycker om hans hår innan, så ja...Iaf, vi åt tacos (första gången jag gör det i Argentina, dessutom..) och jag umgick med enbart killar fram tills sent då det kom en tjej som var typ kompis till juans brorsas flickvän..haha. lite ensamt, men det var okej, de var coola. Anyways, efter det gick vi till pecsi som oxå fyllde år där det var mer fest, och så var typ hela klassen där så jag slöt mig till tjejerna och stannade där:)
I helgen var Vale borta på konfirmation, och nu är hon heelt såld. hon ber innan maten och efter och innan hon ska sova och vem vet när....det är ju jättebra, ända tills hon försöker få mig att tro precis som hon, och be med henne, där går gränsen. Men hon förstod inte riktigt att jag (och resten av familjen) inte ville be jämt och ständigt och inte hade förändrats över en helg som endast hon varit delaktig i...Men annars är det ju jättebra för henne, menar jag:)
Okej, nu blir jag stel i händerna av att skriva för det är så otroligt kallt här så ni förstår inte. Det är typ 0-gradigt och argentinare vet inte vad isolering betyder, eller element för den delen.
Pussar totto

Kommentarer
Postat av: Mamma

Gumman - ja det kommer säkert att bli jobbigt att lämna Cordoba - men som tur är finns det ju flygplan som flyger till C :) Du kommer att träffa alla dina kompisar igen - det är jag säker på! Ha det så bra du bara kan de sista veckorna i ditt fantastiska Argentina! Men vi längtar tills du är hemma hos oss igen! Pussar o kramar , mamma o pappa

2011-06-29 @ 14:46:28
Postat av: jenny

oh jag börjar med att gråta. minns känslan av att tänka på att åka hem. självklart saknar man hem men man vill bara hem för ett tag, typ som en semester hem och sen tillbaka. ja jag har hört att de är riktigt kallt nu hos er. här är de 25 grader plus :) strålande sol. hahaha vad rolig din lilla syster är garva när jag läste de där heheheh. heheh. saknar dig puss

2011-06-29 @ 22:09:30
URL: http://jennyrodriguez.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0