Utkast: Sept. 1, 2010

Tjolahopp!

Igår och idag har jag varit i skolan:) me likes, fast just nu fattar man typ ingenting. Några tips på vad jag borde välja för ämnen? Jag läser:
Ingles (Engelska)
E. Fisica (idrott)
Frances (Franska)
Historia
F.A.S.I.C (ingen aning...)
Quimica (Kemi)
Taller (ingen koll...)
Formatica (typ datakunskap)
Etica
Matematica
Lengua y literatura (Spanska, fast som svenskan hemma)
Geografia
Economia
Det var nog allaxD
tänker iaf välja Engelska och Idrott, det känns enkelt, särskilt eftersom man får välja idrott och jag valde simning.
På tal om simning...JAG SAKNAR SALAAA!!! usch, det är nog det jag saknar mest just nu. Poolen jag simmar i är varm, och de som simmar samtidigt simmar långsammare än mig, vilket är väldigt långsamt om man är simmare. Tränarna heter Mario och Martin, de är iof bra. Mario är verkligen som supermario, han har typ 20 simmare på en gång och det fungerade (nåja, så "bra" som allt fungerar här, det är så rörigt överallt). Även om det fungerar skulle jag inte ha något emot att åka hem och träna där jag hör hemma, där man skriksjunger livingonaprayer tills Andreas blir tjurig och man måste simma foooort hahaxD Jag saknar er massa, hoppas ni har det lite bra utan mig, även om ni knappt överlever!<3 haha
I början kommer jag simma måndag-fredag plus 2 idrottssimpass i veckan, så det blir nog bra träning med sju pass i veckan:D

Har ont i halsen och fryser, vilket inte bådar gott, men jag hoppas att det går över. Har köpt tabletter som gör att hela munnen domnar, läskiga men förhoppningsvis bra!

I helgen vet jag inte vad det blir. Antagligen hem till Ellen en dag, för å plugga spansk å snakke norsk. Sen får vi se, har fått flera inbjudningar, men jag vet inte riktigt. Somsagt, vi får se. Imorgon är det ingen skola (igen!) för lärarna ska på nån kurs. Kanske ska träffa Sori. Vi tror vi bor nära, men ingen verkar veta var jag bor, vart mitt område ärxD och inte jag heller, så det är ju fint. Det finns flera utbytesstudenter på skolan, varav en från California, USA. Giselle heter hon, och jag kanske ska ut med henne och hennes kompis som fyller år på fredag.

Men nu är klockan mycket och jag vill sova! Så jag ska ta av mig skorna (som jag haft på mig heeeeela dagen, eftersom man har skor inomhus här oftast) och gå och lägga mig.

Massa pussar och kramar,
totto

Lite bilder från helgen


Mitt och Valentinas rum, och sen bilder från taket på polishuset, där man en klar dag ser hela Cordoba. Undrar hur det ser ut, om allt det här bara är halva haha.

Massa pussar,
totto

Kommentarer
Postat av: jenny

hej gumman hoppas du inte blir sjuk nu bara. själv har man snart legat i soffan en hel vecka. jag har vart super förskyld. kommer vara hemma imorgon med (torsdag) så hoppas att jag kommer på fredag till jobbet börjar bli trist att bara vara hemma. jag förstår att du saknar sala och "svensk" simmning ;) men de kommer att bli bra får du se :) pusspuss älskar dig

2010-09-01 @ 12:54:31
URL: http://jennyrodriguez.blogg.se/
Postat av: mamma

Hej Trottolotto! Låter inte bra att du håller på att bli förkyld - hoppas det inte blir något - du kan väl äta lite extra vitlök:) Fina bilder! oj oj ska du verkligen orka träna sju gånger i veckan? Men va skönt att du åtminstone har möjligheten. Men du - Sala kommer att finnas kvar när du kommer hem igen - vilken tur va!? Kul om du träffar några nya kompisar och kan umgås med dem.

Jag har just avslutat ett personalmöte och ska nu åka hem och städa huset innan jag flyger upp till stugan på fredag morgon. puss o kram mamma

2010-09-01 @ 17:15:40
Postat av: Pappa

Hej Totto!

Hav förtröstan! Du vet hur man säger: efter KAOS kommer KOSMOS så snart faller nog bitarna på plats och du får lite ordning på tillvaron.

Kanske vore kul att välja ngt av det där som du inte vet var det är---då får du ju reda påt....Nåja, Du kommer nog på vad som kan vara lämpligt/kul/bra/nyttigt/nyfiket att läsa.Du är ju där för att uppleva!

Nu lämnar jag jobbet och flyttar till en annan lägenhet. Sen i morgon kväll bär det av till stugan, plockar upp mamma i Umeå.

Sköt om dig och simma lugnt. POKP

2010-09-01 @ 19:25:51
Postat av: Maja

Jag tycker du ska läsa FIASC eller fasic som du skrev... låter som ett lagom flummigt ämne :)ingen fysik att välja?



Ska inte du prata spanska och inte svenska :D

Du är duktig på att träna låter det som. vilka dagar har du tränare på då? Då får du ju känna dig snabb om de andra llär långsammare :P Passa på att njuta av den känslan! ;:P

2010-09-01 @ 20:07:52
URL: http://majareichard.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0