Argentina<3

Holaa!! Jag är dålig. Jag vet. Och jag måste förbättra mig, jag vill inte bli en sån som säger att de ska blogga och sen slutar efter en månad. Nu har jag varit här lite mer än en månad! Känns helt galet, men ändå bra. Har äntligen fått lära mig åka buss, så jag känner mig lite mer självständig. Fast första gången gick det ju lite lagom bra att ta sig hem själv. Jag skulle åka trolley till Maipu, men så blev alla tvungna att gå av tidigare. Men eftersom jag är så otroligt bra på spanska (eller inte...) men i vilket fall så lyckades jag gå de 6 kvarteren och hitta min busshållsplatsxD Yay! Vad mer har hänt sen sist...Vi var på ett AFS-möte i lördags! Det var kul, tror att det var bra, sådär efter en månad här. Vi pratade om familjen, skolan, hur man känner sigo ch mår och allt sånt. Och alla skulle baka så jag försökte baka kanelbullar, och det gick ju sådärxD menmen, de gick att äta iaf! I tisdags var det El dia de los estudiantes, så på måndagskvällen så hade Ellens syster fest som vi var på. Pratade en massa med ett par stycken och det kändes så bra, jag kunde lixom ha en konversation på spanska! I rock! I torsdags var Ellen och jag på stan med Diego, Agustin och Felix, som visade oss staden. Eller inte så mycket, men en jättefin kyrka, la cathedral, och sen när Agustin, Diego och jag gick till min busshållsplats visade de mig en till kyrka och nåt monument. Coolt! Sen igår var vi med samma folk och Giselle och en till Agustin på ett museum "Evita" Jätteintressant, men synd att man inte fick ta bilder. det var fina målningar! Nästa helg ska familjen och jag åka till San Juan! Ska bli kul att få se lite andra delar av Argentina, men jag kommer att missa typ en vecka i skolan, vilket jag inte riktigt har lust med. Men jag hoppas att jag får byta. På måndag ska vi prata med dem igen, och Rafael ska följa med till skolan. Och Felix ska ta med mig till sin klass på måndag så jag får träffa dom!:D (han går i klassen som jag kanske ska börja i. På tisdag prov i spanska inför spanskakursen, vilken nivå man ska vara i. Så vi får se. Hela den här veckan har det varit Olimpiadas i skolan, man tävlar i massa olika sporter! Fast min klass har typ inte deltagit i nåt, de vill inte gå till skolan när det inte behöver det, så jag har mest umgåtts med Felix, Agustin och EllenxD Ikväll vet jag inte riktigt vad jag ska göra, kanske ut med några kompisar och dansaaaa:D vi får sexD Ska försöka skriva mer, och oftare, jag lovar! Massa pussar och kramar, totto

Kommentarer
Postat av: jenny

jag har sett bilder och märker här på din blogg att du festar mkt :) vad kul :) och så märker jag på FB att din spanska börja flyta på jätte bra syrran stolt jag är över dig :) <3 älskar dig

2010-09-25 @ 18:56:28
URL: http://jennyrodriguez.blogg.se/
Postat av: mamma

Du får då vara med om massor av kul grejer - blir riktigt avundsjuk - och jag vill också kunna spanska:)

Hoppas det ordnar sig med klassbytet - verkar vara det vettigaste att göra. Älskar dig gumman! Vi hörs kanske senare ikväll?

2010-09-26 @ 15:09:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0