3 veckor:)

Hej! Känner mig lite inaktiv, eftersom jag satt så mycket vid datorn förra helgen försökte jag minska lite den här veckan, vilket ledde till att bloggen fick lida. I måndags och tisdags var det strejk. Ellen var här på måndagen och vi snackade massa norska/svenska. Göj! Vi skulle ut och köpa godis och hitta affären, men då den var stängd så hittade jag den inte. Vi gick på en lång promenad och hittade en annan affär, men de hade tyvärr bara hundgodisxD men vi hittade affären tillslut och gick tillbaka hem. Trevligt var det iaf!xD Sedan var det tillbaka till skolan onsdag-torsdag, men på fredagen så var det ingen skola igen för det var lärarnas dag. Vi kollade på nån föreställning, några dansade och sjöng och lite sånt, var bara i skolan 2 timmar. sen gick Sori, Carme, Geraldine och jag ner till stan och shoppade. Eller mest fönstershoppade för ingen av oss köpte nåt x) på kvällen var vi på nån akademi för fysiker och lyssnade på massa tråkiga föreläsningar. Jag märkte hur mycket ABB har påverkat mig, det enda jag koncentrerade mig på var att klaga över hur dåliga powerpointarna var, det var hemskt! Massa text, hela paragrafer och ingen stil alls. De som pratade (som säkert var duktiga, men jag kan inte avgära eftersom de bara pratade spanska) stod och tittade på sina powerpointar hela tiden. Usch! sen var vi i nåt bilbliotek där de hade massa böcker från Sverige, fast av nån anledning var många på tyska... I torsdags var jag på en AFS grej, ganska tråkigt då jag inte fattade vad de sa, och sen gick vi på en bokmässa där jag träffade Joaquin. Trevligt var det!:) Igår såg vi på Män som hatar kvinnor, på svenska med Spansk text. haha, de tyckte den var bra, och frågade hela tiden om det verkligen va svenska skådespelare i denxD Idag, om typ en timme, ska jag till Ellen. Vi tänkte typ kolla på film eller så, och sen får jag väl försöka lära mig lite norska så att hon inte blir sur på mig igenxD Norska är svåååårt kan jag ju meddela! Inte att förstå, men att prataxD Jag menar hallå, de skriver "smask" ist för puss, och typ "snuppa" i början av sms...vem skulle inte tycka det språket var lite galetxD nej men det går fint, när jag kommer hem kommer jag prata både norska och spanskaxD Min dator är konstig, det känns som om den inte mår så bra, den stängde av sig helt utan anledning och nåt konstigt fönster kom upp. Får hoppas det inte händer igen... Nej, nu ska jag sluta och plugga lite spanska innan jag ger mig av till Ellen. Massa pussar och kramar! totto

Kommentarer
Postat av: Anina

Åh vad jag saknar dig ! Gud vad roligt du verkar ha det ! avis aja KRAM

2010-09-12 @ 22:55:25
URL: http://www.ffunkys.blogspot.com
Postat av: mamma

Hej Trottis - du är verkligen redan en äkta ABB-are:) Kul att läsa bloggen även om vi skypat i helgen. Nu är det måndag morgon o en ny vecka på jobbet väntar. Micke hälsar o hoppas att du kollar upp lite företag. Här regnar det idag men är ganska varmt - jag har cyklat till skolan - bra va? Pussar o kramisar mamma

2010-09-13 @ 08:42:39
Postat av: Maja

Om du tycker att norska är svårt så kan du få komma hit där de försöker få mig att ringa och ha samtal på tyska! Det är ett helvete, bara för att jag har en farfar från österrike så kan jag tydligen plötsligt prata tyska! :Ö



Jag trodde du skulle lära dig spanska och inte norska!!!!

Smask ^^

2010-09-13 @ 10:10:51
URL: http://majareichard.blogspot.com
Postat av: Maja

Tack för fina förklaringen av bilden :)



Klart du kan förklara, kör på engelska eller norska annars :)

Hmm kom inte min förra kommentar in? Äh jag skriver väll igen.

Trodde du var i argentina för att lära dig spanska och inte norska!

och resten har jag glömt vad jga skrev. PUSSSS

2010-09-13 @ 12:00:48
URL: http://majareichard.blogspot.com
Postat av: ludde

hej

låter som om du har kul

de var bra att du skicka om din blogg

så ja kan hålla lite koll/ ludde

2010-09-13 @ 20:12:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0