Skolaaa

Tjolahopp:)

Tänkte skriva lite och svara på lite kommentarer jag kände var viktiga;)

Im having the time of my life here! I tisdags var jag på fest igen, hos en tjej i klassen som fyllde år. Så jag tänkte att denna helgen ska jag stanna hemma och visa att jag faktiskt tycker det är roligt att vara med min familj oxå;) Och hanna, det är samma åldersgräns på alkohol här som hemma, 18. Men bara för att man festar behöver ju inte betyda att man dricker, iaf inte i mitt fall. (resten av min klass är ju en annan femma) Det var kuul:D

Lovisa! Jo, kanske det. Jag bytte klass i förra veckan för att min förra klass var..lite..ja, jag vet inte riktigt hur jag ska beskriva dem. De var inte direkt trevliga. Eller om vi säger så här, så var de mina klasskompisaar, såna där som man säger hej till när man kommer på morgonen och hejdå när man går hem, men egentligen pratar man inte mer med dom. Plus att de typ försökte ljuga för mig eftersom jag inte pratade nån spanska alls typ när jag kom hit...
Så nu är jag i samhäll, (HCS 1 (Humanidades y Ciencias Sociales) , med massa underbara människor;)
Och de är typ hippieklassen. alla varnade mig för det innan, men jag fattar verkligen inte varför de skulle varna mig, de är ju bra! haha.

Å andra sidan så som många har påpekat at tjag inte pluggar värst mycket...hahaha. Jag har 5 ämnen jag måste göra prov och sånt i, men inget mer...Vilket gör att jag antagligen kommer bli väldigt lat, så det blir att jobba på när jag kommer tillbaka till Sweedeeen! But hey, thats part of the experience;)

Somnade på lektionen idag. Tror knappt jag nånsin gjort det. Men hallå, Historia de la Cultura de Argentina, visst är det jätteintressant, men JAG FATTAR NAAADAAA!! fast läraren sa inget, vissa lärare här låter eleverna sova på lektionerna, och jag antar att han var en av de lärarna;)

Sen hade vi Fisico-Quimica (fysisk kemi..eller så xD) och då pratade jag med Ari, men sen slutade jag faktiskt men frågade efter ett papper, och då blev läraren jättetjurig och tyckte att om Ari och jag var tvugna att prata, så kunde vi gå ut. Jag som frågade efter ett papper så jag faktiskt kunde hänga med på lektionen! hahaha. Och så säger hon "men victoria, du har väl inte valt det här ämnet som ett utav dina 5?" Jag: Nej... Lärare:men det har resten av eleverna här inne (som förövrigt pratade och typ 2 lyssnade på hennes lektion) och de vill lyssna. Jag typ dog. av skratt. men jag kunde ju inte skratta då. och så blev det ju inte lättare av att felix satt och asgarvade nästan bredvid mig. Det blev jobbigt där ett tag, men jag skrattade inte förräns senare, duktigt va!?!

Efter skolan när jag väntade på Viviana som skulle hämta mig, kom det en kvinna fram till mig och började kommentera att jag inte hade några händer. hon fråga lite och jag försökte svara på det jag förstod. Hon sa att hon var utan man och barn, och tyckte inte alls om det. Hon frågade hur det var att leva i en värld som är uppbyggd för folk med händer. Snacka om tunghäfta. Hade ingen aning om vad jag skulle svara, har aldrig ens tänkt den tanken förut.
I vilket fall så slutade det med att ho  grät och var så tacksam för att jag lärt henne något, och att hon skulle försöka acceptera sin situation precis som hon tyckte att jag hade accepterat min.
tjolahopp. det var nog en av de konstigaste stunderna jag varit med om...menmen, glad to be of help!

Imorgon ska jag vara hemma med barnen när föräldrarna ska ut och festa haha. Ellen kommer hit, awesomeness!

Los amo ustedes!!

totto

Kommentarer
Postat av: Elin (sthlm :p )

Det låter som att du har det jättekul! :D Blir riktigt avundsjuk! (trots att jag då inte kan ett ända ord spanska!)

"leva i en värld som är uppbyggd för folk med händer".... det lät nästan poetiskt! :p



Kram <3<3<3<3

2010-10-29 @ 07:23:55
Postat av: mamma

Gumman - har jag inte sagt till dig att du ska sova på nätterna - inte på lektionerna:)Jag hoppas att du kan hålla dig vaken i fortsättningen - du kanske kan lära dig något... ta hand om dina syskon i kväll o krama om dem från mig! Kramisar mamma

2010-10-29 @ 13:21:58
Postat av: Anonym

Totto!

Lova att aldrig somna på min spansklektion. Då blir det inte roligt. Los amo a Ustedes heter det, du vet ackusativobjektet är en person och ska då föregås av prepositionen a./Din stränga spanskfröken

Inger.

2010-10-29 @ 13:45:58
Postat av: Pappa

Vilken tur att du inte blev väckt! Det är ju mycket skönare att få sova ut och då orkar man ju ha kul igen sen <3

POKP

2010-10-29 @ 15:33:08
Postat av: colombia_tjej

hahha pappa vad rolig du är med din kompentar hahah :P haha



Toto: Jag tycker du verkar ha det underbart och jag är glad att du är som du är utan händer, denna värld är inte bara bygg för oss med händer. <3

2010-10-30 @ 16:36:48
URL: http://jennyrodriguez.blogg.se/
Postat av: Maria

Jag tycker du klarar dig väldigt bra i en värld anpassad till att ha händer fast du inga har. Jag tycker om dig som du är och du vore inte samma Totto med händer.



<3

2010-11-01 @ 21:39:19
Postat av: anina

Åh ! <3 Somna på lektioner !

Jag saknar dig cheseboy ! <3

2010-11-03 @ 19:01:49
URL: http://ffunkys.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0