El colegio esta tomada....

Jag blir lite trött på min skola. Nu har de tagit över skolan hela den här veckan, så jag får inte lära mig något! Bläh, jag vill klara av mina 5 ämnen, vilket kommer bli extremt svårt om inte jag får gå till skolan. Igår var jag hos Ellen för att plugga matte. det gick ju lite sådär, vi solade och badade i deras pool, och tillslut ringde vi Felix så han kunde komma och lära oss något, och det var faktiskt inte så svårt. haha. I måndags var jag och såg Eat Pray Love med Giselle! Den var bra:) fast lite långtråkig emellanåt, väääldigt lång film. Idag ska jag plugga spanska hade jag tänkt. Och Giselle kommer hit och pluggar med mig, så behöver jag inte förstå allt själv. I söndags kom vi hem från San Juan, och det var underbart att gå ur bilen och slippa höra på mina småsyskons tjabbel HEEELAA tiden. Jag köpte en tjocktröja där borta! Grå Nike-tröja:) den var fiin:D och inte alltför dyr heller, tyckte jag. 198 pesos, typ 396 kronor. Finns billigare, men ingen som ville bli hittad av mig. What else...jo! I lördags, i San Juan var jag ute med AFS studenter som bor där! Vivianas kusins dotter är AFS-volontär, så hon fixade det hela:) vi åt på donken och pratade, och de var jätteduktiga, de pratade bara spanska med varandra. inte som vi här i Cordoba, som bara pratar typ engelska haha. Det var kul och de var jttetrevliga! Från USA, Kanada och Tyskland:) Resten av veckan blir väl mest att bli hemma, men jag tror jag ska göra nåt med July i helgen, typ nöjesfält kanske!:D aja, vi får se, ut och dansa vore ju oxå kul:) Nu ska jag klä på mig och äta frukost och sådär! Förresten tycker jag att ni är dåliga på att kommentera ;) Massa pussar och kramar totto

Kommentarer
Postat av: mamma

Håller inte med dig - jag brukar försöka kommentera alla dina inlägg. Skulle gärna vilja kommentera fler:) puss o kram

2010-10-06 @ 21:38:55
Postat av: Pappa

Lite tråkigt håller jag med dig om! Men se det som en kulturell upplevelse och gör ngt annat i stället. Hela Cordoba och Argentina väntar ju på att få besök av dig och få visa dig massor! För att inte tala om alla dina nyblivna och kommande vänner!

POKP

2010-10-08 @ 17:34:43
Postat av: Maria

Går du någonsin i skolan? =P

2010-10-13 @ 19:19:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0