Feliz Navidad

Nu är det jul igen. Men en bra konstig en! Var hos kusinerna Coti och Fer där vi badade på dan, spelade kort och låg ute och solade. På kvällen blev det extremt myggigt (ett problem som ju ofta uppstår på julafton;P) så vi bytte om till lite tjockare kläder så som shorts och t-shirt.

Sen när halva släkten väl kommit så åt vi grillad gris, och annat smått och gott. Det var verkligen trevligt:)

Som tradition så har de en typ luftballong, med en liten tygbit inuti som man tänder på, och så stiger den upp till himlen som en fin lysboll! Och mig till ära så skickade vi upp ett flertal xD Vid tolvlsaget skålade både på svenska och spanska och sen fylldes luften av fyrverkerier! Det var jättefint men jag failade lite med fotografering, men sånt är livet. Efter det mesta av fyrverkerierna gick vi in och så började julklappsutdelningen:) Efter ytterliggare ett par timmar hos kussarna åkte vi hem och sov.

Den 25, som egentligen är julafton där, så kom mormorn (yaya) till lunch och vi satt och lyssnade på svensk julmusik:( lite ledsamt, men samtidigt väldigt mysigt:)

Igår skulle jag träffa klassen i stan, och det gick väldigt Argentinskt. Alltså kom tre pers, så Ellen och jag hängde med Tito, Exe och Juan resten av dagen, vilket oxå var trevligt! Vi gick till en kyrka, flera..plazas, åt glass och typ så:) Najs! Sen försvann Ellen och Exe på motorcykeln och kom inte tillbaks..mystiskt, dont you agree?;) hahaha nejdå;)

Ikväll kanske vi ska och kolla på Harry Potter igen! Fast vi får väl se hur det blir haha, I mean, dont forget I´m in Argentina;)

Pussar,

totto

 

Familjen min

Fyrverkerier!

Fireworks!!

Min andra familj:)

Juldagen:)

 


Kommentarer
Postat av: pappa och mamma

Låter som det har varit en kalasjul!:-D

Jättefina bilder!

Pokmop

2010-12-27 @ 22:22:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0