I vecka hemifran:)

¡Hola!
Nu har jag varit borta hemifran i 1 vecka, och allt ar bra:) Vi var pa lagret i BA i tva dagar och sen akte vi nattbuss till Cordoba. Den var sjukt lyxig!! Man fallde ner satena och de blev nastan som sangar, mycket bekvamare an pa flygplan. Den forsta dagen fortsod jag nastanm ingenting, men redan nu, efter 4 dagar, forstor jag myycket mer!:) fast det ar svart att prata:)
I tisdags var jag med Viviana (mamá) till henne skola for dova. forstor inte hur lararna orkar, de skrikere hela tiden. Traffade 2 tjejer som verkade snalla, fast jag vet inte riktigt vad de saxD Sen pa kvallen var jag po Facu och Vales engelsklektion, vilket var skrammande, eftersom lararen typ inte p`ratade engelska...

Igar var min forsta dag i skoan. Valdigt nervost, men det gick bra och nu har jag lite nya vanner:) Men det ar annorlunda. Alla typ skriekr i klassrummet, det ar aaaldirg tyst, men det ar nog bra andaxD och lararna strejkar, sa iag och imorgon ar det ingen skola. hahaha dn borjar pa mondag.
Jag maste lasa alla amnena som e laser, men bara klara av 5, sa om tva veckor maste jhag valja vilka:) jag gar i 5 aret i segundaria, motsvarande ettan i sverige. skulle ha gatt tvan men det fanns inte plats for mig och ellen, en tjej fran norge som gar pa samma skola:) de ar 94:or, men det gor inte s mycket. har redan fatt en inbjudan att folja med dem ut, sa kanske om nan vecka att jag gor deetxD kanns lite konstigt, de gar ut vid tolv pa natten och kommerhem typ 6 pa morgonen hehe:)

Men nu maste jag nog sluta, ska forsoka skriva snart igen!:)
Och va kul alla som kommenterat...men jag vet inte hur man svarar hahhaxD

Har kommer det lite bilder!
                                       Lararna po Vivianas skola:)


Aldre elever:D



Tva tjejer som gick pa skolan:D


Jag, Forsta dagen i min nya skola:D

Massa pussar och kramar,
 Victoria


Kommentarer
Postat av: Pappa

Vad kul att du kommit igång med skola och språket. Sen att lärarna strejkar var väl otur...

Fina bilder men det ser ut som om även eleverna strejkar på din skola.

Puss o Kram från Pappa

2010-08-26 @ 22:27:01
Postat av: mamma

Kul att läsa din blogg! Häftigt att bli medbjuden att gå ut så där på en gång. Vad säger familjen om det då?Bilderna är jättefina o du ser härligt glad ut o det tycker jag är jätteskönt.

Kramisar från mamma

2010-08-26 @ 23:26:32
Postat av: mamma

Glömde fråga om du fått reda på något mer om dina simträningsmöjligheter? Puss mamma

2010-08-26 @ 23:42:32
Postat av: Linnéa

Så coolt! Otroligt att du redan fattar nåt, jag tycker inte jag kan nån spanska alls och då har jag ändå läst ett år mer än du:P Hoppas allt går bra och att du inte saknar mig för mycket;) Kram!!

2010-08-27 @ 12:32:48
Postat av: jenny

va kul att läsa din blogg syster. Jag blir hlet gröt färdig av att du gör resan :) du kommer snart kunna spanska skit bra :) nu har jag skaffat cam för att du ska kunnakolla in mig snart blir det skayp oxå ;) pusspuss älskar dig

2010-08-29 @ 18:39:16
URL: http://jennyrodriguez.blogg.se/
Postat av: jenny

vad kul att se bilder på lärana och eleverna. du kommer snart att kunna språket flytande. jaghar skaffat cam nu för att kunna ha kontakt med dig :9 och cam med mic ;) heheh

saknar dig och snart ses vi :) <3

2010-08-29 @ 18:41:37
URL: http://jennyrodriguez.blogg.se/
Postat av: bäbis

fan va skönt att dra ut vid 12 och komma hem 6 :)

de får jag aldrig -.- D:

hoppas du hare bra ;D<3

2010-09-01 @ 17:25:43
Postat av: bäbis

fan va skönt att dra hemmifrån vid 12 och komma hem 6 :)

de får jag aldrig göra -.- jag ska nog flytta dit :D

hoppas du hare bra iaf :)<3

2010-09-01 @ 17:27:37
Postat av: bäbis

hoppsan råka visst skicka två ;D tre* nu tihihihi (:

2010-09-01 @ 17:28:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0